A kamionos, akit az egész ország felfedezett - ST22 Lacika lenyűgöző útja a siker felé!

Egy különleges utat járt be, amikor MÉH-telepen dolgozott, miközben játékfüggősége miatt hatalmas, milliós adósságot halmozott fel. Azonban mára sikerült talpra állnia, és ma már saját vállalkozását irányítja, amelyet ST22 Lacika néven ismernek.
Focistának készült, kis híján Spanyolországban kötött ki, végül az egészből nem lett semmi. Kávéautomatákkal nagyon sok pénzt keresett a húszas éveiben, amit benyelt a "félkarú rabló". Később a kamionozásban találta meg azt a szabadságot, amely egész fiatalkorát meghatározta. Jó pár éve videózásba kezdett, hogy a sofőröket segítse a tapasztalataival, mostanra százezres követőtábort számlál a különböző platformokon. Mára saját cége van, de a legtöbben ST22 Lacika néven ismerik a nyíregyházi Dajka Lászlót.
Több év, számos órányi tapasztalat, kilométerek sora és végtelen kaland áll Dajka László mögött. Egyetlen cikk keretein belül lehetetlenség mindezt maradéktalanul visszaadni, így most néhány különleges pillanatot emelünk ki az életéből, hogy felfedjük, milyen igazán különleges ember ő.
A "félkarú rabló" bűvöletében
A kamionozás világába való belépése szinte a mélységből indult, holott családja számára már jól kirajzolódott egy sikeres karrier útja. Ő azonban úgy döntött, hogy ezt a megszokott pályát elengedi, és saját útját választja.
„Tedd különlegessé a mondandódat!” – hangzott el Dajka László szava, akit természetesen éppen autóvezetés közben sikerült elérnünk telefonon.
Aztán édesapja hírnevének köszönhetően kávégépek üzemeltetésével foglalkozott, és bár anyagilag jól járt, ezt az időszakot mégis élete legnehezebb időszakának tartotta.
Napi néhány óra munkával nem ritkán havi 400 ezer forintot is kerestem, de sajnos a pókergépek gyorsan elnyelték a bevételemet. A kávéautomaták révén túl sok pénzhez jutottam fiatalon, és ezt hajlamos voltam elköltögetni. Öt évig élt a laza élet, de végül elérkezett a csőd: hárommillió forint adósság gyűlt össze körülöttem. Teljesen tehetetlennek és tanácstalannak éreztem magam. Anyukám tanácsára megszereztem a C és CE jogosítványokat, majd elindultam a kamionozás irányába.
ST Lacika először a nyíregyházi cég kamionjának volánja mögé ült, mint nemzetközi sofőr. Az évek során tapasztalatot szerzett spanyol, holland és német cégeknél is. Ma már büszkén irányítja saját vállalkozását, amely négy kamionnal, ST22-es felségjellel rója az európai utakat.
Lacika YouTube csatornája már 234 ezer hűséges feliratkozót tudhat magáénak, ami igazán figyelemre méltó!
A Több, mint Kamionos Facebook oldalát már 75 ezer lelkes követő támogatja.
Instagram oldalát már több mint 15 ezren követik, és a közösségi média platformján való aktivitásával igyekszik támogatni kamionos társait. Ahogy ő fogalmazott, "csak segíteni" akart azzal, hogy megosztja saját kihívásait videók formájában. Legyen szó a kamionos élet során felmerülő kilók elleni harcról, egy nehezen kivitelezhető kitolatásról egy cégnél, vagy akár egy egyszerűen elkészíthető étel receptjéről, mindig igyekszik hasznos tartalmat nyújtani. Első videóiban, még 2014-ben, alapvető tanácsokat adott a kamionos kollégáknak arról, hogy mit érdemes figyelembe venni ebben a szakmában, holott akkoriban még csak kevés tapasztalattal rendelkezett. „Betanító sofőr lehetsz már fél év után is – mesélte. – Ekkor már tudod mutatni az adott feladatot, a többi pedig az élet adja. Én például egy év kamionozás után már tanítottam be új sofőröket.” Munkáját a főnökei is elismerték, hiszen látták, mennyire komolyan veszi a feladatait, és hogy szigorú önmagával szemben. Külföldi tapasztalatait Spanyolországban szerezte, ahol sok mindent tanult. Emlékszik, egyszer két sofőr beszélgetésére figyelt fel, akik a kamionos élet nehézségeiről beszéltek. Miután váltott velük pár szót, rájött, hogy sokan azért küzdenek, mert nem kapnak megfelelő információt, és senki sem segít nekik – így kezdődött a motivációja, hogy ő maga elindítsa ezt a közösségi támogatást.
* - fűzte hozzá még.
Szórakozásként éli meg a kamionozást
Már a spanyolországi munkái során is megpróbált kimozdulni a kamionfülkéből. Ekkor vette észre, hogy az estéit igazából nem tölti produktívan. Csak ült, legfeljebb felnyitott egy sört, és üres tekintettel bámult a távolba. Miközben fiatalabb kollégái már sziklákról ugrálva élvezték a tengerpartot, ő hat év hosszú kamionos élet után még csak sziklákat sem látott. Rájött, hogy olyan élmények mellett halad el, amelyek csupán egy karnyújtásnyira vannak tőle. A kamionozást szórakozásként éli meg, és élvezi, hogy gyönyörű tájakon vezethet, valamint új helyeket fedezhet fel – ez mind világosan kiderül a videóiból is.