A közszolgálati média is meghatározta az év szavát!


Olyan kifejezést igyekeztek találni, amely a legjobban kifejezi az év történéseit. De sikerült?

A "hit" lett az év szava 2024-ben a közmédiában - írja az MTI. A Montágh Testület 2020 óta választja ki az év szavát, "a szép magyar beszéd felett őrködő szervezet a magyar nyelv és kultúra ápolását, ily módon a nemzeti identitás megőrzését tűzte ki célul." A testület indoklása szerint kiváltképpen szükségünk van az Istenbe és egymásba vetett hitünkre.

Az MTVA szervezetéhez kapcsolódó tanácsadó, véleményező, javaslattevő és ellenőrző testület tagjai minden esztendőben gondosan kiválasztják azt az egy szót, amely a legjobban tükrözi az adott év eseményeit. E szó nem csupán a múltra utal, hanem a folyamatosan változó körülmények és a globális kihívások közepette a legfontosabb értékekre is fókuszál, ezzel irányt mutatva a jövő felé.

Az év kifejezései a közszolgálati médiában:

A HVG munkatársai és olvasói eltérő módon ítélték meg az idei évet az MTVA-hoz képest, hiszen nálunk az év szavának a "latteavodákó" kifejezés került a középpontba. Orbán Viktor tusványosi beszédében így fogalmazott: "A liberális, slimfit öltönyös, latteavokádós, mindenmentes, önelégült politikai elit egy oldalon áll, míg velük szemben a valóság talaján álló, nemzeti érzelmű, merész fiatalok helyezkednek el." Ez a mondat számos alkalommal visszhangzott a közbeszédben.

Related posts