A római taxisok felháborodva reagáltak, miután összehasonlították a vezetési stílusukat Max Verstappenével, a Forma-1 világbajnokával. Az összehasonlítás nemkívánatos feszültséget keltett a város utcáin, ahol a helyi sofőrök úgy érzik, hogy méltatlanul me


A négyszeres Formula-1-es világbajnok, Max Verstappen vasárnap büntetést kapott, miután a Spanyol Nagydíjon ütközött George Russell Mercedesével. A holland versenyző és Russell közötti incidens körüli viták élénk diskurzusokat generáltak, a nemzetközi sajtóban pedig sokan dühkitörésként értékelték Verstappen határozott védekezését.

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy olasz újságírónak az incidenssel kapcsolatban nyilatkozva így fogalmazott: "Ez a közúti dühöngés, hasonlóan ahhoz, ahogyan a taxisok közlekednek Róma vagy Nápoly utcáin."

Az újságíró nem osztotta Toto Wolff véleményét, és igyekezett megóvni hazájának taxisofőrjeit a kritikától. Wolff azonban nem hagyta annyiban, és hozzátette, hogy Róma és Nápoly szívében gyakoriak a vezetés közbeni agresszív megnyilvánulások, ahol a szabályok gyakran nem érvényesülnek - írja a The Guardian.

A megjegyzés lepergett a nápolyi taxisokról, római kollégáik ugyanakkor nem hagyták ennyiben, közöttük felháborodást keltett a megjegyzés.

"Lehet, hogy Wolff jobban tenné, ha inkább a saját csapata teljesítményére összpontosítana" - vélekedett Loreno Bittarelli, Róma legnagyobb taxis szövetkezetének elnöke egy helyi médiában. Eközben egy másik taxis szakszervezet képviselője ironikusan megjegyezte a Mercedes autók sebességét is.

Úgy irányítjuk az autót, mint egy Mercedes, hiszen csak 48 kilométert teszünk meg óránként, akárcsak mi!

- nyilatkozta.

Két helyi taxisofőr osztotta meg véleményét a helyzetről, hangsúlyozva, hogy Róma forgalma egyre inkább elviselhetetlenné válik; már egy csupán két kilométeres táv megtétele is 30 percet vesz igénybe. Az egyikük Toto Wolff megjegyzését kifejezetten felszínes és általánosító kijelentésnek titulálta, rávilágítva a helyzet bonyolultságára.

Képzeld el, hogy a Forma-1-es pilóták úgy navigálnak az építkezések, robogók és golfkocsik között, mint ahogy mi tesszük a városban. Róma jelenleg inkább egy dzsungel, mintsem egy versenypálya.

- tette hozzá az egyik 40 éves tapasztalattal rendelkező sofőr.

Related posts