A Tokiói Autószalon lenyűgöző világában a legizgalmasabb és legfurcsább járművek egyedülálló élményt nyújtanak. Itt a legmerészebb innovációk és a futurisztikus dizájnok találkoznak, bemutatva a jövő autózási koncepcióit. A látogatók szemtanúi lehetnek a


Míg a Brüsszeli Autószalon a gyakorlati, mindennapi autók bemutatkozási helyszíne, a Tokiói Autószalon a merészség és kreativitás színtere, ahol a legkülönfélébb, izgalmas vagy éppen meglepő járművek sorakoznak. Legyen szó a legismertebb gyártók legújabb innovációiról vagy tuningcégek szokatlan alkotásairól, a választék valódi kincseket rejt. Összegyűjtöttük azokat a különleges modelleket, amelyeket szerintünk – különböző szempontok alapján – mindenképpen érdemes megismerni.

A Daihatsu Mira egy hétköznapi, nem túl érdekes kei car, a Mira e:S Turbo láttán azonban azonnal birtoklási vágy ébred bennünk. A Daihatsu egyebek között sportosabb karosszéria elemekkel, BBS felnikkel és sportülésekkel dobta fel a csöppséget. Sőt, a 660 köbcentis háromhengeres motor még egy turbót is kapott, a CVT váltót pedig egy ötfokozatú manuálisra cserélték.

Az eredmény egy belépőszintű sportautó, amely a gyártó ígérete szerint a vezetés élményét bárki számára elérhetővé kívánja tenni. Habár a sorozatgyártásra vonatkozó részletek még nem kerültek napvilágra, a modell minden szempontból úgy tűnik, hogy készen áll a piaci debütálásra. Érdekesség, hogy egy versenyváltozata már korábban részt vett a Japán rali izgalmas megmérettetésén.

Nézzük meg egy igazán vitatott autót! A Nissan Skyline R32 GT-R elektromos verziójának létrehozásának motivációja számunkra is rejtélyes. Bár magunk sem tudjuk pontosan, mi vezérelte a gyártót, az tény, hogy a döntés alaposan felkavarta a közvéleményt, és rengeteg beszélgetést generált a rajongók és az autós szakértők körében.

A nehézségekkel küzdő japán gyártó mérnökei úgy döntöttek, hogy megválnak a legendás RB26DETT-től, amelyet a világ egyik legkiemelkedőbb sorhatos motorjaként tartanak számon. Ahelyett, hogy továbbra is használnák a korszak határait feszegető, elektronikusan vezérelt ATTESA E-TS összkerékhajtást, inkább két 215 lóerős villanymotort és egy 62 kilowattórás akkumulátort választottak, ezzel új irányt mutatva a jövő autóipari technológiájának.

A Nissan Skyline R32 GT-R EV teljesítménye így körülbelül 330 lóerőre hízott, de az autónak 367 kilós súlytöbbletet is cipelnie kell az eredeti, belső égésű motoros változathoz képest. A teljesítmény-súly arány így is hasonló a gyárihoz: annál 5,11 kiló jutott egy lóerőre, míg az elektromos kiadásnál ez a szám 5,45.

A Liberty Walk tuningcsapatának alkotásait vagy teljes szívből imádjuk, vagy éppen ellenkezőleg, megvetjük – köztes állapot egyszerűen nem létezik. Nem véletlen, hogy sokan felhördültek, amikor a híresen szélesített, maszkulin aerodinamikai kiegészítőkkel és precízen megtervezett hasmagassággal operáló csapat belevágott egy Lamborghini Miura átalakításába. Az eredmény biztosan megosztja majd a közönséget!

Az új dizájn egy igazán figyelemfelkeltő, versenypályák szellemét idéző megjelenést kölcsönözött az autónak, amelyet egy impozáns első splitter és egy hatalmas hátsószárny díszít. Az autó alapvető formája változatlan maradt, ám a mérnökök mesterien díszítették azt számos aerodinamikai elemmel, így fokozva a teljesítményt és a látványt.

A Liberty Walk főként a külső megjelenés átalakítására összpontosít, így a járművek technikai részleteibe ritkán avatkozik bele. Így a gyári 385 lóerős V12-es motor most is érintetlen maradt. Mivel a cég számos modellhez kínál átalakító csomagokat, lehetséges, hogy a Miurához készült szett is elérhetővé válik a vásárlók számára.

A Mazda MX-5 egyszerűen elbűvölő, és szívfájdalmunk, hogy az erősebb verziót az európai emissziós előírások miatt már nem tudjuk élvezni. Még inkább bánt, hogy míg mi itt szomorkodunk, Japánban egy menő, különleges kiadással lepjük meg az autó rajongókat.

Az új Mazda Spirit Racing Roadster 12R, amelynek teljes neve hirdeti a sportos szellemiségét, kizárólag a brit piacon lesz elérhető. Az ára 7 millió jen (körülbelül 18 millió forint), és a modell nem csupán egy szép látvány, hanem egy erősebb motorral is büszkélkedhet, amely 197 lóerőt teljesít. A járműben Recaro sportülések, Bilstein gátlók és Brembo első fékek találhatóak, míg a Sabelt övek biztonságot nyújtanak a vezetés során. Az utastér egyedi stílusát az Alcantara borítású középkonzol és váltógomb emeli ki, amely igazi prémium élményt kínál a sofőrnek és az utasoknak.

A modell értékét tovább emeli, hogy csupán 200 példány készül belőle. Jó japán szokás szerint sorsolással döntik majd el, az érdeklődők közül ki kaphat vásárlói jogot.

A japán tuningcégek egyik legbájabb jellemzője, hogy nem veszik magukat túlságosan komolyan. Ennek köszönhetően gyakran találkozunk olyan alkotásokkal, amelyek mosolyt csalnak az arcunkra, és játékos kreativitással lepnek meg minket.

Pont ilyen az ESB Style műhelyéből érkező Coperche 811 GT-K is, ami első ránézésre egy bébi Porsche 911 RSR versenyautónak tűnik. Az aranyosan esetlen megjelenésű kreáció egy első generációs Daihatsu Copenként látta meg a napvilágot, amit szinte teljesen átépítettek. Az alkotók szerint az ajtókat kivéve az autó minden porcikáját kezelésbe vették. A legnagyobb kihívás az új, fix tető megépítése lehetett - hiszen a Copen gyárilag kabriónak készült.

Az építkezésről készült néhány fotó, amelyek részletesen bemutatják a különböző fázisokat. Ezeket a képeket a fenti galériára kattintva tekinthetitek meg.

A Liberty Walk másik kreációja a rendkívül sokszínű japán autós kultúra egy különleges szeletét ünnepli. A Kaido Racer stílust a 70-es évek végi, 80-as évek eleji japán versenyautók ihlették, melyek közül a Hasemi Motorsport KDR30 Skyline-ja a leghíresebb.

Ezek a hatalmas első splitterekkel, impozáns szélesítésekkel és szögletes karosszériaelemekkel rendelkező óriások mély nyomot hagytak a japán autós kultúrában, és számtalan egyedi építés alapjául szolgáltak. Az autós társadalom számára ikonikus jelenségek lettek, inspirálva ezzel a kreativitást és az innovációt a tuning világában.

A Liberty Walk Nissan Skyline R32 GT-R Kaido Racerje egyértelműen hódolatot ad a múlt klasszikusainak, ugyanakkor egy friss, modern csavart is csempész a hagyományos dizájnba. Egyedi megjelenése azonnal magára vonja a tekintetet, és a túlzás határvonalán egyensúlyozva alkotja meg saját, figyelemfelkeltő stílusát. Ez a különlegesség nem csupán egy autó, hanem egy valódi műalkotás, amely megtestesíti a műfaj lényegét: a merészséget és az extravaganciát.

A Hyundai Ioniq 5 N a legizgalmasabb elektromos sportautók közé tartozik, de ez nem jelenti azt, hogy ne lenne lehetőség a tökéletesítésére. Az alapmodell már önmagában is remek élményt nyújt a driftelés terén, azonban a koreai gyártó a Tokiói Autószalonon bemutatta az Ioniq 5 N új, kifejezetten a kilinccsel előre történő autózásra optimalizált verzióját. Ez az új változat ígéretes lehetőségeket kínál a motorsport kedvelőinek, akik keresik az adrenalint és a kihívásokat a volán mögött.

Az Ioniq 5 N DK Edition nevében a DK a Drift King rövidítése, ami nem csupán az autó fő célját tükrözi, hanem egyben tiszteleg is az élő legendának, Keiichi Tsuchiyának. A 68 éves japán ikon gyakorlatilag egyedüli kezdeményezője volt a modern driftkultúra kialakulásának, és most az új Ioniq 5 N kiadás fejlesztésében is részt vett, ezzel tovább örökítve örökségét.

Az autó fejlesztése során a mérnökök a kezelhetőséget és az aerodinamikát helyezték a középpontba. Ennek jegyében szélesebb, de jelentősen könnyebb felnikkel, 6P Monoblock fékrendszerrel, valamint egy új elülső splitterrel és oldalszoknyákkal látták el az alapmodellt. A hátsó szárny mérete is megnövekedett, így a jármű 140 km/h sebességnél már 93 kilogrammos leszorítóerőt képes generálni, ami jelentősen javítja a stabilitását és a teljesítményét.

Ferrarira áhítozol, de a pénztárcád csak egy Toyota árát bírja el? Ne csüggedj! Az Aero Over új átalakító szettje kifejezetten neked készült!

A 2023 októberében bemutatott Toyota Crown Sport már a leleplezése után is azzal hívta fel magára a figyelmet, hogy több részeltében is a Ferrari SUV-jára, a Purosangue-ra emlékeztet. Az Aero Over csomagjával tovább fokozható a hasonlóság, az eredmény pedig könnyen becsaphatja az avatatlan szemeket.

A karosszériaelemek önállóan, kerekek nélkül, 1,3 millió forintért beszerezhetők. Ennek ellenére a vásárló új első és hátsó lökhárítót, stílusos diffúzort, egyedi emblémákat, valamint átalakított kipufogórendszert fog kapni. Bár a Toyota alapmodell teljesítménye nem fog növekedni az átalakítás után, az összkép még így is lenyűgöző, és az árak tekintetében mindez csupán a Ferrari Purosangue tizedébe kerül.

Related posts