A telefonlopások száma Nagy-Britanniában rendkívül aggasztó mértékben megnövekedett, ezért a hatóságok biztonsági intézkedéseket vezettek be, hogy figyelmeztessék a lakosságot.


Tavaly Westminsterben körülbelül 15 percenként tűnt el egy telefon, ami azt mutatja, hogy a városban jelentős problémát jelent a lopás.

Nagy-Britannia legnagyobb elektronikai kiskereskedője figyelmeztette a lakosságot, hogy kerüljék a mobiltelefonjaik használatát a járdák szélén, miután a fővárosban drámai mértékben megnőtt a lopások száma – számolt be róla a Telegraph.

A Currys elektronikai kiskereskedő által támogatott figyelemfelkeltő kampány keretében egy lila vonal jelenik meg a metrók melletti biztonsági sávok mintájára, amely arra ösztönzi az embereket, hogy jobban vigyázzanak értékeikre. A kezdeményezés célja, hogy csökkentse a telefonlopások számát a forgalmas utcákon, miután tavaly Westminsterben több mint 34 ezer telefont loptak el, ami átlagosan napi 94 eszközt jelent – tehát körülbelül 15 percenként történik ilyen jellegű bűncselekmény. Ha a teljes fővárost nézzük, a helyzet még aggasztóbb: Londonban átlagosan 6 percenként tűnik el egy mobiltelefon. Az eszközök története pedig sokszor nem ér véget a lopással: egy brit nő például nyomozni kezdett a saját eltulajdonított telefonja után, és meglepődve tapasztalta, hogy a készülék hol kötött ki, míg egy fiatal filmes kreatív módon dokumentálta a tolvajt, aki elvette tőle a mobilját.

A lopások során gyakran robogóval vagy elektromos kerékpárral közlekedő bűnözők egyenesen a gyalogosok kezéből tépik ki a készülékeket a forgalmas utcákon. Az Oxford Streetre felfestett, "Mind the Grab" (magyarul "Vigyázz a fogásra") feliratú színes csíkokkal arra szólítják fel az embereket, hogy tartsák rejtve a telefonjaikat és lépjenek távolabb a járdaszegélytől, valamint több helyen lopásra figyelmeztető táblákat is kihelyeztek.

A telefonlopás nem csak egy eszköz elvesztéséről szól - ijesztő, tolakodó és elvágja az embereket szeretteiktől, a pénzüktől és a mindennapi életüktől. Elég volt. Ideje határt húzni a telefonlopások terén - ezért indítottuk el a Mind the Grab kampányt: egy merész útburkolati jel, amelyről úgy gondoljuk, hogy valódi változást hozhat azzal, hogy arra ösztönzi az embereket, hogy lépjenek hátrébb a járdaszegélytől"

„Tedd különlegessé a szöveged!” – javasolta Ed Connolly, a Currys kereskedelmi igazgatója.

A kiskereskedő együttműködik a londoni Birkbeck Egyetem bűnügyi kutatóintézetével, és remélik, hogy a kampánnyal megváltoztathatják a lakosság viselkedését, kíváncsian figyelik, vajon egy egyszerű vonal és egy felirat elég lesz-e ahhoz, hogy az emberek jobban figyeljenek és kevesebb telefont lopjanak el.

Related posts