Súlyos problémák merültek fel: a kormányhoz közel álló Ganz-MAVAG fizetésképtelenné vált.


A Szabad Európa által megszerzett cégvezetői levél alapján problémák merültek fel a Dunakeszi Járműjavító működésével kapcsolatban.

A Szabad Európa hírei szerint egy levél érkezett, amelyet a Ganz-MAVAG vezetősége küldött üzleti partnereiknek. A dokumentumban tájékoztatják a címzetteket arról, hogy jelenleg nem képesek teljesíteni a Dunakeszi Járműjavító által felhalmozott tartozásokat. A levélben említik, hogy a cég reorganizációs tervét legkésőbb november 5-ig be kell nyújtani. Információk szerint a privatizációval kapcsolatos ügyek rendezésére Nagy Márton nemzetgazdasági miniszter kapott megbízást, aki a kormányközeli üzletemberek által irányított társaság helyreállításáért felel.

Azt valószínűsítik, hogy tíz milliárdokba kerülhet az államnak, hogy ne dőljön be a magyar vasúti járműgyártás és -karbantartás. Valamint hogy ehhez lehet, hogy részben, vagy egészben, de vissza kell majd államosítani a céget.

A cikkben magát a levelet is ismertetik, amelyből kiolvasható, hogy nemcsak egyszerűen gondok vannak, hanem fizetésképtelenné vált a cég. Arra is kitértek, hogy a Ganz-MAVAG International Kft. (GMVI) 2021-ben még nyereséget termelt, ám azóta veszteséges, sőt 2023-ra a tartozásai meghaladták a teljes vagyonát. A Dunakeszi Járműjavító mérlege pedig tavaly fordult mínuszba.

A GMVI, mint központi cégcsoport, olyan vállalkozás, amelynek része a levélben említett Dunakeszi Járműjavító Kft. Érdekesség, hogy 2020-ban Szalay-Bobrovniczky Kristóf, a honvédelmi miniszter is birtokolta a céget. A 24.hu korábbi beszámolója szerint, alig néhány hónappal a belépése után a cég máris elnyert egy jelentős, 32 milliárd forintos megbízást a MÁV-tól járműgyártásra. A Dunakeszi Járműjavító Kft. felelős volt például a KISS-motorvonatok emeletes középső kocsijainak végszereléséért, emellett jelentős javítási munkákat is végez a MÁV számára. Jelenleg a társaság 673 munkavállalót foglalkoztat.

Ha érdekli, hogy mely kormányzati befolyású személyiségek (mint például Habony Árpád, Tombor András vagy Mol/Hernádi Zsolt) állnak a cég mögött, és szeretne többet megtudni az egyiptomi óriásvállalatról, az üzem működéséről, a megmentéséhez szükséges pénzügyi forrásokról vagy egyéb izgalmas részletekről, ne habozzon, kattintson ide!

Augusztusi hír volt, hogy a Magyar Vagon (Ganz Mavag) cégcsoport két fontos cégét menti ki a kormány a felszámolás alól úgy, hogy stratégiai vállalattá minősítik a cégeket és az állami reorganizációs szervezet próbálhatja megmenteni őket. Akkor 40 milliárd forintra taksálták a megmentést.

Related posts