Hogyan formálhatják Trump tervei az európai autóipar jövőjét?


Donald Trump, az Egyesült Államok frissen megválasztott elnöke, általános vámok bevezetését helyezte kilátásba, ami komoly törést okozhat az európai, különösen a német autóipar számára. A CNBC jelentése szerint ennek az intézkedésnek a következményei messze túlnyúlhatnak az autógyártáson, és az egész ellátási láncot befolyásolhatják.

Trump a választási kampányának egyik szakaszában egy olyan kijelentést tett, amely sokak figyelmét felkeltette, miszerint a politikai táj a jövő számára kulcsfontosságú. Szavai mögött az a szándék húzódott meg, hogy hangsúlyozza: a választások nem csupán a jelenről szólnak, hanem arról is, hogy milyen irányba tereljük az országot a következő évtizedekben.

német autógyártó óriásokat amerikai vállalatokká kívánja alakítani.

Szeretném, ha a német autógyárak amerikai gyártókká válnának, és a saját földünkön, itt hoznák létre a gyáraikat.

- mondta egy georgiai kampányrendezvényen. Az elnök a vámokat "az egyik legszebb szónak" nevezte, amit valaha hallott.

A megválasztott elnök bejelentette, hogy hivatalba lépése után új vámok bevezetését tervezi Kínára, Kanadára és Mexikóra. Noha Európa eddig nem került említésre, az uniós döntéshozók már most aggódnak, hogy csak idő kérdése, mikor érintheti ez a lépés az európai autóipart is.

A német autógyártók különösen érzékeny helyzetbe kerülhetnek, ha vámok merülnek fel. Rico Luman, az ING bank vezető közgazdásza rámutatott, hogy Németország kiemelkedő szereplő az európai személyautó-export terén, hiszen tavaly elképesztő, 23 milliárd eurós értékben exportált járműveket az Egyesült Államokba. Ez a szám a németországi teljes amerikai export 15%-át jelenti, ami további kérdéseket vet fel a jövőbeni kereskedelmi kapcsolatokkal kapcsolatban.

A német autógyártók jelenleg komoly kihívásokkal néznek szembe. A Volkswagen, a Mercedes-Benz Group és a BMW az utóbbi időszakban figyelmeztetéseket adtak ki a profit csökkenésére, amelyet a gazdasági gyengeség és a kínai piacon tapasztalható lassulás okoz. Ezen felül a Volkswagennél soha nem látott mértékű sztrájkok robbantak ki, miután a gyárbezárások lehetősége egyre inkább napirendre került.

Bár néhány elemző véleménye az, hogy Trump ígérete, miszerint a német autógyárakat amerikai vállalatokká alakítja, csupán kampányfogás, figyelmeztetnek, hogy a vámok bevezetésének lehetősége továbbra is fennáll. Michael Robinet, az S&P Global Mobility igazgatója kifejtette, hogy...

lesz némi nyomás az importra, akár vámtarifa, akár valamilyen más egyoldalú intézkedés révén.

A német autógyártók folyamatosan törekednek arra, hogy kiemeljék amerikai piaci jelenlétüket. A Volkswagen bejelentette, hogy az Egyesült Államokban értékesített járműveinek több mint 90%-a Észak-Amerikában készül. A Mercedes Benz több mint 11 ezer munkavállalót alkalmaz az Egyesült Államok területén, míg a BMW 12 államban működtet telephelyeket.

Related posts