A Kondor Béla Általános Iskola csupán összevont első osztályt tud indítani, ami miatt a szülők aggodalmukat fejezik ki. Véleményük szerint az állami fenntartó szándékosan korlátozza a beiratkozók számát.

A budapesti Kondor Béla Általános Iskola szülői közössége a közelmúltban az Oktatási Jogok Biztosának Hivatalához fordult, miután aggasztó tapasztalataik akadtak a helyi tankerületi központtól. A szülők állítása szerint a Külső-Pesti Tankerületi Központ sorozatosan próbálta megakadályozni az első osztályba jelentkező gyermekek beiratkozását. A Népszavának eljuttatott levelükben kifejtették, hogy a tankerület különféle módszerekkel, például telefonos megkeresésekkel igyekezett rávenni a szülőket, hogy más iskolát válasszanak, hangoztatva, hogy „a Kondorban nem indul első osztály, az intézmény meg fog szűnni”. Az elmúlt hónapok eseményei alapján a szülők úgy vélik, hogy a tankerület szándékosan próbálja megakadályozni az iskola működését az előírt minimális, 14 fős létszám elérése érdekében.
A Kondor Béla Általános Iskola sorsa már jó ideje viharos hullámvasúton utazik: a tavalyi évben egyházi fenntartásba kívánták helyezni az intézményt, de a szülők és a helyi közösség éles tiltakozása sikeresen megakadályozta ezt a lépést. Az idei év elején újabb nehézségek merültek fel, amikor a tankerületi központ megpróbálta összevonni a Kondort egy másik iskolával, ami végül a jelenlegi formájának eltűnését eredményezte volna. Azonban a közösség összefogása ismét diadalmaskodott, és sikerült megóvni az iskolát. A tankerület ezt követően bejelentette, hogy szeptembertől nem engedélyezik az első osztály indítását, de a szülők kitartó nyomására végül ettől a szándékuktól is visszaléptek.
A jelenlegi állás szerint ősztől lehetnek elsősök a Kondorban, de az alacsony létszám miatt csak egy másik évfolyammal összevont osztályban tanulhatnak majd.
Pedig lett volna jelentkező: a szülői közösség képviselői szerint 19 körzetes és 5 körzeten kívüli elsős gyermeket szerettek volna beiratni a szüleik, de a körzetesek közül 8 főt, a körzeten kívüliek közül pedig mindenkit indoklás nélkül elutasítottak. Mindeközben egy másik iskolában - a Kondorral ellentétben - engedélyezték a körzeten kívüli gyerekek felvételét is. A szülők szerint mindezzel súlyosan sérült a szabad iskolaválasztáshoz való jog, arról pedig semmilyen tájékoztatást nem kaptak, hogy azok a gyerekek, akiket sikerült beiratni, milyen osztályösszevonásra számíthatnak.
Meghátrált a tankerület, mégsem zárják be a XVIII. kerületi Kondor Béla Általános Iskolát
A Külső-Pesti Tankerületi Központ határozottan elutasítja azt a vádakat, miszerint nem fogadták volna el a körzetes diákokat az iskolába. A velük folytatott beszélgetés során hangsúlyozták, hogy a hatályos jogszabályok szerint minden körzetbe tartozó tanulót, aki ezt kérte, felvettek, és ez a gyakorlat minden, a tankerület által fenntartott intézményre érvényes. Kiemelték, hogy a szabad férőhelyek függvényében a nem körzetes diákok is beiratkozhattak az iskolákba. A tankerületi központ figyelembe veszi a befogadóképességet, a testvérek tanulói jogviszonyát, az iskola szakmai teljesítményét, valamint a tanulók tanulási jogának érvényesülését – áll a közleményükben. Azonban a kérdésünkre, hogy valóban történt-e kísérlet a szülők lebeszélésére a Kondor iskolába való beíratásról, nem kaptunk világos választ. Továbbá arra vonatkozóan sem sikerült információt szereznünk, hogy a korábbi eseményeket figyelembe véve tervezik-e, hogy a Kondor a jelenlegi struktúrájában a jövőben megszűnjön.
A Kondor Béla Általános Iskola az utóbbi évek során átfogó felújításon ment keresztül, és ma már kulcsszereplője a helyi közösség életének. A pedagógusok elkötelezetten figyelnek a sajátos nevelési igényű és beilleszkedési nehézségekkel küzdő gyermekek oktatására és nevelésére, biztosítva ezzel, hogy minden diák a lehető legjobb támogatást kapja. Az iskola tantestülete 2011-ben Balog Zoltán akkori emberi erőforrás miniszter elismerésében részesült, ami a kiemelkedő munkájukat és elhivatottságukat méltatta.
Két budapesti általános iskola oktatási tevékenysége megszűnik, és az intézmények összevonására kerül sor.