Drámai fordulattal zárult a magyar autóversenyző skóciai hétvégéje.

Molnár Martin ugyan az idén először dobogós helyezés nélkül maradt a brit Formula-4 aktuális fordulójában, a Virtuosi Racing magyar autóversenyzője rendesen megizzasztotta bajnoki ellenfelét, és Skóciában is megmutatta kivételes képességeit úgy a tempó, mint az előzések terén. Három versenyhétvégével és kilenc futammal a zárás előtt Molnár Martin hátránya összetettben 40 pont az éllovassal szemben.
A skóciai Knockhill varázslatos pályáján zajlott a brit Formula-4-es bajnokság tíz fordulójának hetedik állomása. Molnár Martin már az összetett értékelés második helyéről érkezett a hétvégére, és az első napja igencsak ígéretesen alakult. A pénteki első szabadedzés során ő zárta az élen, míg a második edzésen a második legjobb időt futotta. Ezt a remek teljesítményt a magyar autóversenyző csapata is kiemelte a hivatalos beszámolójában.
A folytatásra azonban megnehezítette a Virtuosi Racing pilótájának dolgát, hogy a szombaton rendezett időmérő edzés kaotikusan alakult a számára. Két körét is törölték, a hajrában pedig megforogtak előtte, ami miatt extra látogatást kellett beiktatnia a szerelőinél. Molnár Martin így végül az 5. időeredményt érte el, innen várhatta tehát a rajtot a harmadik versenyen, míg a második legjobb köridők rangsorában 7. lett, az előző hétvégéről áthozott három rajthelyes büntetése miatt az első futamot azonban csak a 10. helyről kezdhette.
A rajt után a magyar versenyző öt pozíciót javított, miután riválisa később büntetést kapott, így a 5. helyen zárta a futamot, amiért 10 ponttal gazdagodott. A vasárnapi, fordított rajtrácsos versenyen a 8. pozícióból indult, és megpróbálta megismételni a sikeres felzárkózást. Azonban a versenyidő jelentős része a rajt után fél perccel beküldött biztonsági autó mögött telt el, ami lassította a tempót. Az újraindítást követően Molnár Martin egy látványos előzést hajtott végre, amivel a 7. helyre lépett előre, majd a 6. helyezettet is megcélozta, ám végül csak a 3 ponttal kellett beérnie.
A legnagyobb esélyt a dobogós eredményre a hétvége zárófutama jelentette. A rajtnál az egyik beragadó ellenfelének kikerülésével Molnár Martin rögtön feljött a 4. helyre, majd üldözőbe vette bajnoki riválisát, Fionn McLaughlint. Az első pillanattól kezdve nyilvánvaló volt, hogy a magyar versenyző lényegesen jobb tempóra képes a Red Bull juniorjánál, aki viszont remekül védekezve tartotta a 3. helyet.
A csatát bő ötperces biztonsági autós fázis szüneteltette, de Molnár Martin a folytatásban is megkeserítette McLaughlin életét, és többször is az utolsó kanyarban próbált beszúrni a riválisa mellé. Ez végül öt perccel a futam vége előtt sikerült - a magyar versenyző nagyon bevállalósan, de precízen érkezett, majd állóra fékezett jobb elsővel a lehető legszűkebben fordult. Amikor már úgy tűnt, átvette a 3. helyet, a kanyarkijáraton a két autó összeakadt, amitől McLaughlin azonnal kiesett, Molnár Martin pedig defektet kapott, és a pontszerző helyezéseken kívül zárt. Mivel azonban már korábban megfutotta a leggyorsabb kört, egy pontot így is szerzett.
"A második futamból szerintem kihoztam a legtöbbet, talán még egy helyet tudtam volna javítani, de a bajnoki csatában legalább visszahoztam néhány pontot - kezdte a vasárnapi nap értékelését Molnár Martin. - Ami a harmadik versenyt illeti, nem indult rosszul, a rajt után sikerült kivédekeznem a mögöttem levők támadásait, majd én kezdtem el támadni McLaughlint. Nem igazán volt szükség taktikázásra, igyekeztem végig nyomás alatt tartani, amitől hibázgatott, végül pedig sikerült kihasználnom, hogy nem zárta időben a belső ívet. Majdnem teljesen elmentem mellette, de a kanyarból kifelé összeért a két autó, amitől ő kiesett, én pedig defektet kaptam. Nem számítottam az ütközésre, de ez benne van. Természetesen sajnálom a dolgot, mert jó lett volna kupával hazajönni, de nincs idő a történteken rágódni, mert szerdán már Doningtonban tesztelünk a következő hétvégére."
A Molnár Martin és McLaughlin közötti csata a pályán ugyan lezárult, de a sportfelügyelők utólag figyelmeztetésben részesítették, valamint két büntetőponttal sújtották a Virtuosi Racing pilótáját, mondván a kanyarkijáraton megcsúszott, így nem uralta teljes mértékben az autóját, amivel hozzájárult az ütközéshez.
Molnár Martin hátránya kilenc futammal a bajnokság befejezése előtt 40 pont McLaughlinnal szemben, Kiss Pál Tamás szerint pedig számolgatás helyett mostantól egyetlen célt kell kitűznie a magyar versenyzőnek. A Motorsport Talent Management (MOTAM) sportszakmai vezetője egyúttal örömmel konstatálta, hogy Molnár Martin miként küzdött és versenyzett Knockhillben.
Örömmel tölt el, hogy Martin újabb fontos állomáshoz jutott a versenyzésében, és jelentős fejlődést tapasztaltam tőle. Természetesen még van tere a fejlődésnek, de az irány mindenképpen bíztató. Ami az ütközést illeti, nem értek egyet a felügyelők döntésével, de ezen már nem lehet változtatni, így előre kell néznünk. Mostantól minden egyes versenyen meg kell verni McLaughlint, mert így Martin igazán elmondhatja, hogy mindent megtett a sikerért. Ha ez elegendő a bajnoki címhez, az remek, ha nem, akkor is ez van. Számomra csupán az a fontos, hogy Martin a pályán kiemelkedő teljesítményt nyújtson, és megmutassa, hogy nem McLaughlin a domináló figura a mezőnyben. Ezen a hétvégén bebizonyosodott, hogy nyomás alatt is képes hibázni, és ezt a lendületet kell megtartani a következő három verseny során.
Borítókép: MOTAM Kommunikáció (Fotó: Jakob Ebrey)
A brit Forma-4 következő versenyhétvégéjét augusztus 30-án és 31-én a Donington Parkban rendezik.