Egy brit tinédzser felfedezte az iskola informatikai rendszerének gyenge pontjait, és unalmában úgy döntött, hogy kihasználja ezt a lehetőséget. Az izgalmas kaland során sikerült megkerülnie a biztonsági intézkedéseket, és olyan titkos információkhoz juto


A 15 éves fiatalnál korábban ADHD-t és autizmust állapítottak meg, és édesapja úgy véli, hogy az iskola nem vette figyelembe a fiú különleges szükségleteit.

Riley Stoddernt hazaküldték az angliai St Austell városában található Poltair iskolából, miután sikeresen behatolt az iskola informatikai rendszerébe. A 15 éves fiú mindössze egy órát szánt arra, hogy végrehajtsa az akciót, amit azzal magyarázott, hogy az órákon túlzottan unalmasnak találta a tananyagot. Stoddernt végül három napra felfüggesztették az iskolai szabályok megszegése miatt.

A 11. osztályos tanulónál ADHD-t, autizmust és súlyos szorongást diagnosztizáltak korábban. Az iskolában hallgatag, visszahúzódó volt, édesapja szerint nem kapott megfelelő figyelmet és támogatást a tanároktól. Állítása szerint többször is beszélt a problémáról az iskolával, de nem történt változás.

Az apa elmesélte, hogy felhívta az egyik tanárt, aki figyelmeztette, hogy a fia akár le is állíthatta volna az iskola teljes számítógépes hálózatát, és fontos fájlokat, adatokat törölhetett volna. A fiú nem először került ilyen helyzetbe; korábban is kapott már büntetést, amikor órák alatt videójátékokkal játszott, vagy éppen a YouTube-ot nézte, mivel a tanóra nem tudta lekötni a figyelmét.

Vajon Riley hibája, hogy unatkozik?

- kérdezte az apja, aki elismerte, hogy nagyon aggasztó, hogy fia fel tudta törni a hálózatot, de ez szerinte azt is jelenti, hogy az iskola rendszere gyenge és nem eléggé védett, ami szintén veszélyes.

A fiú titkos vágyai között szerepel, hogy a jövőben a kiberbiztonság világában találja meg a helyét, ahol védelmezheti a digitális tér biztonságát.

Related posts