Jelentős átalakulás várható: júniustól a magánállomások számára is lehetővé válik az import autók honosítása.

Az eddigi állami feladatkörben mintegy ezerötszáz vállalkozás részesülhet.
Június 1-jétől új korszak veszi kezdetét a használt autók műszaki vizsgáztatásában Magyarországon. Ekkortól nem csupán az állami vizsgaállomások, hanem a magánkézben lévő mintegy 1400 állomás is jogosult járműhonosítási feladatok ellátására - számolt be róla a Telex. Ez a változás elsősorban az Európai Unióból érkező használt autókat érinti, és jelentős mértékben felgyorsíthatja a regisztrációs eljárást. Tavaly 111 ezer ilyen járművet helyeztek forgalomba, míg a járvány előtti években ez a szám 140-150 ezer között mozgott. Az új, egyszerűsített honosítási folyamat díja 11 ezer forint lesz, ráadásul már lejárt külföldi műszakival is elindítható a regisztráció, ami korábban nem volt lehetséges.
Az új rendszer célja, hogy csökkentse a hatósági állomások leterheltségét, különösen Budapesten és Pest megyében, ahol korábban korrupciós botrányok és időpontfoglalási gondok is nehezítették a folyamatot.
A honosított autók természetesen csak érvényes magyar műszakival vehetnek részt a forgalomban, és a műszaki vizsga díja idén februárban jelentősen emelkedett: 16 290 forintról 26 700 forintra. Emellett sok magánállomás már most is előzetes átvizsgálást ajánl 20 ezer forint körüli áron. A szakmában azonban bizonytalanság övezi a változások bevezetését: sok vizsgabiztos még nincs felkészítve az uniós okmányok ellenőrzésére, ami a rendszer indulásakor fennakadásokat okozhat.