Az iskolai mobiltelefon-tilalom: a gyerekek figyelme fókuszáltabbá válik Az iskolákban bevezetett mobiltelefon-tilalom egyre nagyobb figyelmet kap. A kutatások azt mutatják, hogy a diákok figyelme jelentősen javul, amikor elvonják tőlük a mobiltelefonoka

Nem minden iskolában tartották be szigorúan a mobiltelefonok használatát korlátozó rendeletet, ám vannak olyan intézmények is, ahol a tanév végére már a telefonok elzárásának pozitív hatásairól számoltak be a pedagógusok - írta a Népszava. A korlátozásról szóló rendelet tavaly szeptember 1-jén lépett életbe, főszabály szerint a diákoknak a tanítási nap elején le kell adniuk telefonjaikat, a tanítási nap végéig azokat elzárva kell tárolni. A tanórákon, oktatási céllal az eszközöket csak engedéllyel lehet használni.
A készülékek összegyűjtésének, tárolásának és kiosztásának módszereit az iskolák saját hatáskörükben kellett megalkotniuk. A beérkezett jelentések alapján több intézményben azt a megoldást választották, hogy a diákokra bízták a döntést: elzárják-e mobiltelefonjaikat a szekrényekben vagy sem.
a diákok számára ez a módszer hozzájárult a fegyelem fenntartásához. "Bár nem éppen a legkellemesebb megoldás, de valahol érthető, hogy a tanárok próbálnak rendet tartani a káoszban" - tette hozzá. Az egész folyamat sok időt és energiát emésztett fel, de a tanárok úgy érezték, hogy ez az egyetlen módja annak, hogy mindenki tisztában legyen a saját felelősségével. "A rendszer persze nem tökéletes, de a diákok végül is megtanulják, hogy fontos a rend és a szervezettség, ami később életük más területein is hasznos lehet" - zárta gondolatát a pedagógus, miközben a tanári szobában ülve a következő órára készülődött.
A diákok a tanórákon kívül valóban előszeretettel töltötték az idejüket játékokkal, hiszen nem állt rendelkezésükre más szórakozási lehetőség. Kártyáztak, társasjátékokkal múlatták az időt, és néha még egy izgalmas sakkpartira is sort kerítettek.
Egy Tolna megyei tanár is úgy tapasztalta, hogy a telefonok elzárása után javult a gyerekek viselkedése, az órákon jobban figyelnek és aktívabban részt vesznek a feladatokban. - Minden szempontból jobb a helyzet attól, hogy néhány órára elszakadnak a telefonjuktól, és nem lettek ettől depressziósok sem - írta.
A Klebelsberg Központ (KK) a Népszavának azt írta, hogy az iskolákból érkezett információk szerint a mobiltelefonok iskolai korlátozása a gyermekek életében pozitív változást eredményezett, a szünetekben is több a közös játék, többet beszélgetnek egymással a tanulók. Hozzátették: a KK év közben többször felhívta a tankerületi központok figyelmét, hogy segítsék az iskolákat, ahol akadályokba ütközne a jogszabály betartása.