Ismételten sikerült egy újabb piros pontot szerezni a saját márkás termékek sorában!

Egy új kutatás rávilágított, hogy a vásárlók márkahűsége folyamatosan csökken, még a fejlett országok gazdaságilag erősebb fogyasztói között is.
A vásárlók hűsége a hagyományos élelmiszer- és italmárkák iránt tovább csökken – állapította meg az EY (korábban Ernst & Young) legfrissebb tanulmányában, amelyet a Supermarket Perimeter szakportál is kiemelt.
A kutatási eredmény az EY rendszeresen frissülő Future Consumer Index vizsgálatában szerepel. A felmérésben a világ számos országában húszezer fogyasztót kérdeztek meg. Ezen belül az Egyesült Államokban 1500 vásárló számolt be arról, milyen alapon válogat az árucikkek között. A vizsgálat készítői azt találták, hogy az ár, az érték és a minőség vált a vevők legfontosabb választási szempontjává, miközben a termékek márkája háttérbe szorult.
A megkérdezettek 35 százaléka azt mondta, hogy döntéseiben manapság már nem játszik lényeges szerepet az, hogy milyen márkához tartozik a kiszemelt termék. Egyre több olyan saját márkás árucikk kerül a vásárlói kosarukba, amelyek megfelelő minőségűek, miközben jobb az áruk a gyártói márkás termékekénél.
Az amerikai válaszadók körében végzett felmérés szerint a friss áruk esetében a megkérdezettek 60%-a hajlandó megfontolni a saját márkás termékek beszerzését. Az édességek és rágcsálnivalók terén ez az arány 55%-ra csökken, míg a feldolgozott élelmiszereknél 51%-ot mutat. Érdekes módon az üdítők és a szeszes italok esetében a vásárlók sokkal kevésbé hajlandók változtatni, és inkább ragaszkodnak a jól megszokott, kedvenc márkáikhoz.
A márkahűség gyengülésének sajátos aspektusa, hogy egyre többen kételkednek az ismert márkák által ígért magasabb minőségben. Az EY által végzett felmérés eredményei szerint a válaszadók több mint 40%-a úgy véli, hogy a cégek minőségjavulásra és innovációra vonatkozó marketingüzenetei csupán arra szolgálnak, hogy azonos termékeket olcsóbban állítsanak elő ugyanazon árkategóriában. Mindössze a megkérdezettek 26%-a bízik abban, hogy a termékek valóban fejlődnek.
A legfrissebb kutatások alapján a zsugorfláció, ami a termékek mennyiségének csökkentését jelenti anélkül, hogy az árak változnának, komoly hatással van a márkák iránti bizalomra. A felmérés résztvevőinek 78%-a jelezte, hogy észlelte a vállalatok e módszerét, amelyet sokan trükközésnek tartanak.
Örömhír az élelmiszergyártók számára, hogy lehetőségük nyílik növelni vásárlóik hűségét a márkáik iránt. Az EY legfrissebb jelentése alapján a fogyasztók 60%-a még mindig kiemelten fontosnak tartja a megbízható márkákat. Ráadásul, 55%-uk visszatért korábbi kedvenc márkájához, miután csalódottak az alternatív választásaikban. Ez azt mutatja, hogy a márkahűség erősítése érdekében érdemes tudatosan dolgozniuk a gyártóknak.