Orbán Viktor átadta a legújabb kétsávos autóutat, amely mostantól megkönnyíti a közlekedést és élénkíti a helyi gazdaságot.


A hűség napján, Sopron legkiemelkedőbb ünnepén, Orbán Viktor miniszterelnök szombaton ünnepélyesen átadta az M85-ös gyorsforgalmi autóút legújabb szakaszát, amely Fertőrákos csomópont és a Sopron országhatár közötti kétszer kétsávos útszakaszt öleli fel. A projekt különlegessége egy 780 méter hosszú, dupla közúti alagút, amely a Bécsi domb alatt húzódik, így még kényelmesebbé téve a közlekedést a térségben.

A határig vezető útszakasz megnyitása nem csupán egy újabb útvonal létrejöttét jelenti, hanem lehetőséget ad Sopron belvárosának, hogy végre megszabaduljon az áthaladó teherforgalom okozta terhektől. Ezzel egy olyan körgyűrű alakul ki a város körül, amely jelentősen csökkenti a közlekedési problémákat, és javítja a helyi lakosok életminőségét.

Az avatóünnepség különleges pillanataiban, az alagútpár bejáratánál Orbán Viktor miniszterelnök, Molnár Ágnes és Barcza Attila, mindketten a Fidesz színeiben, valamint Farkas Ciprián polgármester együtt ünnepeltek. A nemzeti színű szalag átvágása szimbolikus jelentőséggel bírt, melyet Veres András győri megyéspüspök áldása kísért, ezzel is hangsúlyozva a létesítmény fontosságát a közösség számára.

Az M85-ös autóút fertőrákosi csomópont és a Soproni országhatár közötti 4,12 kilométeres szakasza egy különleges útvonal, amely összeköti a helyi településeket és lehetőséget biztosít a gyorsabb közlekedésre a régióban.

A projekt teljes költsége 67,2 milliárd forint volt, amely kizárólag állami forrásokból került finanszírozásra.

A kivitelezési munkálatokat az SDD konzorcium valósította meg, amelyben a Dömper Kft., a Subterra-Raab Kft. és a Pannon-Doprastav Kft. is aktívan részt vett.

A projekt keretében elkészült egy 780 méteres hosszúságú közúti alagút, továbbá két felüljáró is, melyek a Sopron-nyugat különszintű csomópontnál és a Sopron-északnyugati elkerülő út kereszteződésében találhatók.

Májusban ünnepélyesen átadták Sopron északnyugati elkerülőjének új, 3,6 kilométeres szakaszát, amelynek célja a város forgalmának tehermentesítése. A felújított 84-es főút szakasza már eddig is két sávban működött, és mostantól egészen a határátkelőig biztosítja a zavartalan közlekedést. Az impozáns, 780 méter hosszú alagútpár építése 2020 októberében vette kezdetét, és a kivitelezési folyamat egészen 1360 napig zajlott. A projekt során a szakemberek több tíz méter mélységben végeztek bányászati munkálatokat, ami különleges kihívások elé állította őket.

Az alagútban a balesetmentes közlekedés biztosítása érdekében számos innovatív technológia áll rendelkezésre. Összesen 34 kamera figyeli a forgalmat, míg a segélykérő és tűzjelző nyomógombok azonnali reakciót tesznek lehetővé vészhelyzet esetén. A forgalomirányítást LED táblák segítik, amelyek folyamatosan tájékoztatják a járművezetőket, míg a burkolathőmérséklet jelzők és forgalomszámláló eszközök hozzájárulnak a biztonságos közlekedési környezet fenntartásához. Az útburkolati aktív prizmák és fénysűrűségmérő szenzorok javítják a láthatóságot, míg a szellőztető ventilátorok biztosítják a friss levegőt. Továbbá, a hang- és fényjelző készülékek, valamint hangszórók azonnali figyelmeztetéseket nyújtanak, ha szükséges. A próbaüzem, amely 2024 júliusában indult, során több mint 120 különböző forgalmi helyzetet elemeztek az alagútban, így garantálva a közlekedés biztonságát és hatékonyságát.

Related posts