A BYD bejelentette terveit a szegedi gyárral kapcsolatban, ezzel minden kétséget eloszlatva a jövőbeni fejlesztésekről. A gyár szerepe és jelentősége egyre inkább megkerülhetetlenné válik a helyi gazdaságban, hiszen új lehetőségeket és munkahelyeket terem

A BYD hosszú távú stratégiát alakít ki Európában, és a magyarországi gyár építése is a terveknek megfelelően zajlik - értesültünk a BYD Hungary hivatalos nyilatkozatából.
A legfrissebb információk szerint az ütemtervnek megfelelően az év végére várják a gyártás megkezdését, így hamarosan Európában is gyártásba állítják az autókat. A szegedi üzem tervezett éves kapacitása változatlanul 300 ezer jármű, amely a csúcstalálkozónak felel meg. Továbbá, jelenleg 150 magyar és európai beszállító minősítésével foglalkoznak, ezzel is erősítve a helyi ellátási lánc megbízhatóságát – olvasható a közleményben.
Sajtóhírekre reagálva Joó István kormánybiztos, a HIPA Nemzeti Befektetési Ügynökség vezérigazgatója kedden az MTI-nek küldött közleményében közölte: az első európai autógyárát Szegeden építő BYD kitart Magyarország mellett, és nem változtatta meg a beruházás megvalósításáról és a termelés felfuttatásáról készített terveit.
Emlékeztetőül, a kínai BYD társaság 2023 decemberében, 224 tárgyalási forduló után végül úgy döntött, hogy Magyarországon alakítja meg első európai autógyárát. Az építkezés 2024-ben indult el a 300 hektáros szegedi területen. Ennek a jelentős beruházásnak köszönhetően több ezer, magas hozzáadott értékű munkahely jön létre, és a BYD jelenléte lehetőségeket teremt a helyi beszállítók számára is.
A BYD Magyarország iránti elkötelezettsége egyértelműen megnyilvánul abban, hogy Hollandiából Budapestre helyezik át európai üzleti központjukat. Ez a lépés nem csupán a cég növekedését jelzi, hanem legalább kétezer magasan képzett szakember – a marketing szakértőktől kezdve a HR-specialistákon át az adatelemzőkig – számára teremt új karrierlehetőségeket a fővárosban. Ezen felül, a vállalat két jelentős kutatás-fejlesztési programot indít, amelyek összesen körülbelül 250 millió eurót ölelnek fel, és együttműködésben valósulnak meg hazai egyetemekkel.
A májusban bejelentett új kezdeményezés keretében egy 105,1 millió eurós projekt indult, amelynek célja egy innovatív vezetéstechnológiai rendszer kifejlesztése. Ez a rendszer a mesterséges intelligencia révén lehetővé teszi, hogy a járművek valós időben, a vezetési helyzetekből származó adatok elemzésével önállóan tanuljanak és fejlődjenek.
A HIPA legfrissebb közleménye hangsúlyozza, hogy nemrégiben bejelentették: a BYD, amely már 2017 óta működik Komáromban, ezentúl elektromos buszok mellett elektromos meghajtású teherautók gyártására is vállalkozik. Ez a lépés nem csupán új termékek és korszerű technológiák bevezetését jelenti, hanem 620 új munkahelyet is teremt a Duna-parti városban.
A 2003-ban alapított BYD Auto a BYD multinacionális csúcstechnológiai vállalat autóipari leányvállalata, az első autógyártó, amely az elektromos átállás jegyében a fosszilis üzemanyaggal működő járművek gyártását leállította, és 9 egymást követő évben a tölthető személygépkocsi (NEV) eladások élén állt Kínában.
A másik kutatás-fejlesztési projekt még nagyobb léptékű, hiszen értéke 141 millió euróra rúg. Célja a BYD hajtáslánc-technológiájának továbbfejlesztése, amely az elektromos járművek teljesítményének és energiahatékonyságának fokozását szolgálja.