Mostantól még egyszerűbben intézheti banki ügyeit, ha rendelkezik DÁP-jal!

Először a Telekom, majd a ONE csatlakozott a Digitális Állampolgárság Programhoz, majd jött a Generali Biztosító, a Signal Iduna Biztosító, a Fundamenta-Lakáskassza és az NN Biztosító. Mostantól pedig az egyik legnagyobb hazai bank ügyfelei számára is jóval könnyebb lesz az ügyintézés, ha van DÁP applikációjuk!
A Digitális Állampolgár mobilalkalmazás révén már körülbelül kétszáz állami ügyintézési felület érhető el, és ezen kívül több mint 120 piaci szereplő is dolgozik azon, hogy bevezesse az azonosítási szolgáltatást. Ezeken a platformokon a felhasználóknak nem szükséges felhasználóneveket és jelszavakat megadniuk; elegendő, ha a mobilalkalmazást használják ahhoz, hogy hitelesen igazolják személyazonosságukat, mintha személyesen mutatnák be okmányaikat. Kovács Bálint, az alkalmazást fejlesztő IdomSoft Zrt. menedzsere hangsúlyozta, hogy ez a megoldás gyorsabb és kényelmesebb ügyintézést tesz lehetővé. A DÁP-hoz már csatlakozott szervezetek listáját itt találhatják meg.
Mostantól az OTP Internetbankhoz azok is könnyedén hozzáférhetnek, akik rendelkeznek a Digitális Állampolgár mobilalkalmazással. Hamarosan pedig az OTP Portálok esetében is elérhető lesz ez az innovatív azonosítási megoldás. De mit is jelent ez valójában? Egyszerűbb és biztonságosabb belépést kínál, lehetővé téve a gyorsabb és kényelmesebb ügyintézést, akár hitelfelvétel során is.
A DÁP azonosítási szolgáltatásának bevezetésével lehetőség nyílik arra is, hogy a Digitális Állampolgár mobilalkalmazásban elérhető adatainkat összekössük a bank rendszereivel. Az OTP egy olyan fejlesztésen dolgozik, amivel jelentősen egyszerűbbé válik az adatváltoztatás is, például egy lakcímváltozás automatikusan frissülhet a banki nyilvántartásban is, ami jelentősen leegyszerűsíti az adminisztrációt.