A Honda nekiveselkedik az elektromos Civic Type R megvalósításának, de elismerik, hogy nem könnyű feladat elé néznek.
A Honda 2020 óta kutatja, hogyan lehetne megvalósítani egy elektromos Civic Type R-t, de eddig a projekt nem hozta meg a várt sikereket. A japán autógyártó célja, hogy a híres sportmodell elektromos verziójával egyesítse a legújabb technológiai vívmányokat a Type R-re jellemző dinamikus vezetési élménnyel. Azonban az akkumulátoros hajtáslánc fejlesztése számos kihívást jelent számukra.
Az autók megalkotásának folyamatában az egyik legnagyobb kihívást az jelenti, hogy a villanymotorok és az akkumulátorok sajátos jellemzői miatt nem tudjuk ugyanazt az élményt nyújtani, mint amit a klasszikus belső égésű motorok adtak. Az új technológia másfajta érzéseket és reakciókat idéz elő, amelyek eltérnek a megszokottól, így a tervezőknek kreatívan kell új utakat találniuk az autózás élményének újraértelmezésére.
Toshihiro Akiwa, a Honda akkumulátoros elektromos járművek fejlesztési központjának vezetője egy interjú során hangsúlyozta, hogy a vezetési élmény nem csupán az erő mértékéről szól. Szerinte a motorhang, a rezgések, a gyorsulás és ezek által keltett érzelmi kapcsolatok mind fontos szerepet játszanak abban, hogy a vezetés valódi örömforrássá váljon. Az élmény komplexitása és gazdagsága teszi a járművezetést különlegessé.
A Honda célja, hogy ezeket az elemeket elektromos formában is meg tudja valósítani, bár elismeri, hogy ez jelentős technológiai és tervezési kihívásokat jelent. A márka azonban nem adta fel, és tovább dolgozik azon, hogy az elektromos Civic Type R a jövőben méltó utódja lehessen az ikonikus modellnek.