A Renault egy innovatív megoldással állt elő, amely felgyorsítaná az elektromos autók tűzoltási folyamatát. Ez az ötlet új dimenziót nyithat a járművek biztonságában, és a jövőben jelentős lépést jelenthet a tűzoltás hatékonyságának növelésében.

Egy apró csapóajtó valójában az a szabadalom, amelyen át az oltóanyag beléphet az akkumulátor házába.
A Renault forradalmi újítással állt elő az elektromos autók akkumulátorainak tűzoltására, amelyet Fireman Access névre kereszteltek. Az új rendszer fő eleme, hogy az akkumulátor házába egy egyedi tűzoltó nyílást integráltak. Oltás vagy hűtés során a vízsugár a nyíláson keresztül hatékonyan eljuttatja az oltóanyagot a cellákhoz, ezzel jelentősen lerövidítve az oltási folyamatot. E megoldás révén drasztikusan csökkenthető az oltáshoz szükséges idő és vízmennyiség, lehetővé téve, hogy a tűz akár perceken belül megfékezhető legyen.
Az elektromos autók tüze különösen veszélyes, mivel az akkumulátorcellák gyulladása gyúlékony gázok felszabadulásával jár. A hagyományos módszer szerint az autót órákig víztartályba kellett meríteni, hogy a tűz teljesen megszűnjön. A Renault új technológiája azonban lehetővé teszi, hogy egy erős vízsugár a tűzoltó lyukon keresztül azonnal elérje a problémás cellákat, így drasztikusan lerövidítve az oltási időt.
A Fireman Access már alapfelszereltségként elérhető a Renault, a Dacia és az Alpine elektromos és plug-in hibrid modelljeiben. A Renault hét szabadalomért folyamodott a rendszerrel kapcsolatban, de nem tartja meg magának az újítást. A francia autógyártó nyílt platformként bárkinek felajánlotta felhasználásra az ötletét.