Az új Audi RS5 V6-os motorral támad, és ezzel komoly kihívást jelent a négyhengeres Mercedes-AMG C 63 számára.

A vadonatúj fejlesztésű Audi RS5 minden valószínűség szerint kitart a 6 hengeres hajtás mellett.
Nemrégiben lehetőségünk nyílt alaposan kipróbálni a régóta várt A4-es utódját, a vadonatúj A5-öt. Ez a modell szedán és kombi kivitelben is elérhető, és jelenleg a legdinamikusabb változata a sorozatnak: a lenyűgöző 367 lóerős teljesítményével és 550 Nm-es nyomatékával büszkélkedő S5.
Hamarosan azonban érkezik az abszolút csúcsmodell új RS5, mely az előzetes információk alapján az elődjéhez hasonlóan kitart a biturbó V6-os erőforrás mellett, és a legfrissebb trendeknek megfelelően plugin hibrid technikájú lesz.
Jelenleg még nem áll rendelkezésre információ arról, hogy milyen teljesítménnyel és nehézségével fog megérkezni az új RS5. Azonban a 2,9 literes motorral felszerelt korábbi RS4 és RS5 modellek már lenyűgöző 450-470 lóerőt és 600 Nm nyomatékot kínálnak. Ezen kívül, mindössze 3,7 másodperc alatt gyorsulnak 0-ról 100 km/h sebességre, ami igazán figyelemre méltó teljesítmény.
A szinte biztosan 500 lóerő feletti új RS5 komoly veszélyt jelent az új Mercedes-AMG C 63 S E Performance-ra, melynek szuperfejlett plugin hibrid hajtása ugyan 680 lóerőt szabadít rá a négy kerékre, de a benzinmotor ez esetben mindössze 2 literes és 4 hengeres.
Az új C 63, amely nemcsak hogy kihívásokkal teli, de az árkategóriájában sem éppen a legmegfizethetőbb, komoly versenytársat talál a BMW M3 személyében. Ez a modell 530 lóerős, 3 literes, 6 hengeres benzines motort rejt, mely tisztán a hagyományos teljesítményre épít, mentesen mindenféle elektromos rásegítéstől.